• PT- Pienryhmävalmennus

    PT- Pienryhmävalmennus

    UUTTA ISLOlla! Ilmottautuminen syyskuussa alkaviin Pienryhmävalmennuksiin käynnissä!

PT- Pienryhmävalmennus

UUTTA ISLOlla!


Kaipaatko lisää motivaatiota syksyä varten liikunnan aloittamiseksi tai jatkamiseksi! Pienryhmävalmennus tarjoaa yksilöllistä ohjausta ryhmän tukemana ja kannustamana edulliseen hintaan.

Ilmoittautuminen syksyllä 2018 alkaviin pienryhmävalmennuksiin on käynnissä! Katso alta lisätiedot Kotijumpalla kuntoon! - ja Kuntosaliharjoittelulla vahvaksi! -pienryhmävalmennuksista ja ilmoittaudu mukaan!


Ilmoittautuminen pienryhmiin:

Ilmoittaudu ryhmiin torstaihin 30.8.2018 mennessä puhelimitse tai sähköpostitse:

Jenna Hiltunen

Liikunnanohjaaja

Itä-Suomen Liikuntaopisto

0503085399

jenna.hiltunen@islo.fi


Ilmoittautuminen on sitova.



Kotijumpalla kuntoon!

Yksilöllistä ohjausta pienryhmässä

Oletko kiinnostunut liikunnasta, mutta aikaa ei tunnu riittävän kuntoiluun? Haluaisit tehdä lihaskuntotreenejä, mutta kuntosali ei tunnu omalta jutulta? Löytyykö sinulta kotoa kuntoiluvälineitä, mutta niiden liikutus jää vähäiseksi etkä oikein keksi millaisia treenejä niillä tekisi? Olet kiinnostunut terveellisestä ravinnosta, mutta kaipaat tukea ja neuvoa sen toteuttamiseksi.

Kotijumpalla kuntoon – pienryhmävalmennus sopii juuri sinulle, joka haluat kuntoilla kotona ajankäytön tehostamiseksi tai muuten vain tykkäät treenata tutussa kotiympäristössä, sisällä tai ulkona! Kahden kuukauden valmennuksessa saat monipuolisen liikepankin oman kehonpainolla tehtävien treenien muodossa sekä treeniohjeet myös monelle perinteiselle kotoa löytyvän eri kuntoiluvälineen kanssa tehtäväksi. Pienryhmävalmennukseen kuuluus myös ravitsemusohjaus ja saatkin kahden kuukauden ajaksi esimerkki ruokavaliot, jossa on huomioitu juuri sinun toiveet, elämäntapasi sekä tavoitteesi.

Valmennus sopii kaiken kuntoisille sekä ikäisille liikunnasta kiinnostuneille ja tuntien kuormittavuus ja lopullinen sisältö mukautuu ryhmän osallistujien ja toiveiden mukaan. Kokonaisuuteen kuuluu myös yksilötapaamiset valmentajan kanssa, jolloin keskustellaan asiakkaan toiveiden mukaan terveyteen liittyvistä aiheista.


Keskiviikkoisin 5.9.- 31.10.2018 klo 16.15- 17.15 (ei viikolla 42)

Ohjaaja: Jenna Hiltunen, Liikunnanohjaaja AMK, Itä-Suomen Liikuntaopisto

Hinta: 199 €

Osallistujamäärä: 4 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Meillä maksuvälineeksi käy myös Smartum- setelit/ kortti.

Kotijumpalla kuntoon! -pienryhmävalmennus sisältää:

  • 8 ryhmätapaamista +1 yksilötapaaminen
  • Treeniohjeet jokaisesta liikuntakerrasta
  • Yksilöllinen ravinto- ohjelma 2 kk


Sisältö

5.9.2018 N-Y-T, NYT!

Motivoiva luento liikunnan merkityksestä ja siitä, kuinka lähteä liikkeelle.

Paikka: ISLOn luentosali 1, Länsikatu 15, TIedepuisto

12.9.2018 Kahvakuula

Kahvakuula on monipuolinen väline, jolla erilaisilla toiminnallisilla liikkeillä harjoitetaan esimerkiksi kehon lihaskestävyyttä, kehonhallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Kahvakuulan perusliikkeitä ovat esimerkiksi heilautukset, työnnöt ja rinnallevedot.

Paikka: Islon luentosali 1, Länsikatu 15, Tiedepuisto

19.9.2018 Ravintoluento

Ravinnolla on suuri merkitys elimistön toimintaan ja se vaikuttaakin terveyteen, vireystilaan ja painonhallintaan. Luennolla käydään läpi terveellisen ravinnon peruspiirteet sekä ryhmäläiset saavat yksilöidyt ruokaohjelmat.

Paikka: Islon luentosali 3, Länsikatu 15, Tiedepuisto

26.9.2018 Kotikuntopiiri

Perinteisellä kotikuntopiirillä saat koko kropan treenin tehokkaasti kotoa löytyviä välineitä hyödyntäen. Välineinä käytetään mm. keppiä, käsipainoa, kuminauhaa ja jumppapalloa.

Paikka: Islon luentosali 1, Länsikatu 15, Tiedepuisto

3.10.2018 Gymstick

Gymstick on näppärä vähän tilaa vievä kuntoiluväline, jossa yhdistyy kuminauhan ja kepin parhaat puolet. Gymstickillä saadaan tehokkaasti vastusta esimerkiksi kyykkyihin, ylävartalon lihaskuntoliikkeisiin sekä keskivartaloa vahvistaviin liikkeisiin.

Paikka: Islon luentosali 1, Länsikatu 15, Tiedepuisto

10.10.2018 Fasciarullaus

Fasciarullauksen avulla voidaan edistää hyvinvointia lihaksien ja fascian eli lihaskalvon kautta. Rullailun avulla parannetaan liikkuvuutta, jolloin kehitetään liikeratoja ja liikkeiden taloudellisuutta.

Paikka: Islon luentosali 3, Länsikatu 15, Tiedepuisto

24.10.2018 HIIT- treeni oman kehonpainolla

HIIT- treenissä jaksotetaan vaihdellen lyhyitä korkeatehoisia liikuntajaksoja sekä

lepotaukoja ja palauttavia liikkeitä koko keholle kohdistetuilla harjoituksilla. Tyypillisiä sykkeennostoliikkeitä ovat esimerkiksi burbee eli yleisliike, luisteluhyppy ja haaraperusliike. Intervallitreeni kehittää esimerkiksi maksimaalista hapenottokykyä ja vauhtikestävyyttä.

Paikka: Islon luentosali 3, Länsikatu 15, Tiedepuisto

31.10.2018 Toivekerta

Paikka: Islon luentosali 3, Länsikatu 15, Tiedepuisto


Kuntosaliharjoittelulla vahvaksi!

Yksilöllistä ohjausta pienryhmässä

RYHMÄ TÄYNNÄ! Voit ilmoittautua varasijalle.

Oletko kiinnostunut kuntosaliharjoittelusta sekä omasta kuntosaliohjelmasta, mutta kaipaat ohjeistusta laitteiden ja liikkeiden tekniikoihin? Yksin puurtaminen kuntosalilla tuntuu tylsältä ja kaipaat hyvää sekä motivoivaa treeniseuraa? Olet kiinnostunut terveellisestä ravinnosta, mutta kaipaat tukea ja neuvoa sen toteuttamiseksi.

Kuntosaliharjoittelulla vahvaksi! – pienryhmävalmennus sopii juuri sinulle, joka haluat oppia lisää kuntosaliharjoittelusta sekä tykkäät treenata hyvässä seurassa! Kahden kuukauden valmennuksessa saat oman ravinto- ja kuntosaliohjelman sekä monipuolisen liikepankin kuntosalilla tehtäviin yleisimpiin liikkeisiin laitteissa, vapailla painoilla sekä oman kehonpainolla.

Pienryhmävalmennukseen kuuluus myös ravitsemusohjaus ja saatkin kahden kuukauden ajaksi esimerkki ruokavaliot, jossa on huomioitu juuri sinun toiveet, elämäntapasi sekä tavoitteesi.

Valmennus sopii kaiken kuntoisille sekä ikäisille kuntosaliharjoittelusta kiinnostuneille ja tuntien kuormittavuus ja lopullinen sisältö mukautuu ryhmän osallistujien ja toiveiden mukaan. Kokonaisuuteen kuuluu myös yksilötapaamiset valmentajan kanssa, jolloin keskustellaan asiakkaan toiveiden mukaan terveyteen liittyvistä aiheista.

Kuntosaliharjoittelulla vahvaksi -pienryhmävalmennus sisältää:

  • 8 ryhmätapaamista + 1 yksilötapaaminen
  • Yksilöllinen kuntosaliohjelma 3- 6 kk
  • Yksilöllinen ravinto-ohjelma 2 kk
  • Kuntosalikortti Islon kuntosalille syyskaudeksi 2018


Torstaisin 6.9.- 1.11.2018 klo 16.30- 17.30, (ei viikolla 42)

Ohjaaja: Jenna Hiltunen, Liikunnanohjaaja AMK, Itä-Suomen Liikuntaopisto

Hinta: 249 €

Osallistujamäärä: 4 ensimmäistä ilmoittautunutta.

Meillä maksuvälineeksi käy myös Smartum- setelit/ kortti.

Sisältö

6.9.2018 Kuntosaliharjoittelun ABC

Alkuinfo ja motivoiva luento kuntosaliharjoittelun peruspiirteistä.

Ohjeistus ruokapäiväkirjan täyttämiseen ja sähköpostiviesti ravintotottumuksista.

Kuntosalikorttien jako.

Islon luentosali 3, Länsikatu 15, Tiedepuisto

13.9.2018 Kuntosalitreeni 1: Kuntosalilaitteisiin tutustuminen

Kuntosalitreeni, jossa alkulämmittelyn jälkeen tutustutaan kuntosalin laitteisiin ja liikesuoritusten tekniikkaan.

Harjoitusohjelmien jako.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10

20.9.2018 Ravintoluento

Ravinnolla on suuri merkitys elimistön toimintaan ja se vaikuttaakin terveyteen, vireystilaan ja painonhallintaan. Luennolla käydään läpi terveellisen ravinnon peruspiirteet sekä ryhmäläiset saavat yksilöidyt ruokaohjelmat.

Paikka: Islon luentosali 2, Länsikatu 15, Tiedepuisto

27.9.2018 Kuntosalitreeni 2: Kuntosalicircuit

Kiertoharjoittelu on tehokas tapa tehdä koko kropan lihaskuntotreeni ja kehittää lihaskestävyyttä.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10

4.10.2018 Kuntosalitreeni 3: Vapaat painot

Treenissä tutustutaan yleisimpiin vapailla painoilla tehtäviin liikkeisiin kuten maastaveto, kyykky ja penkkipunnerrus levytangolla käsipainoilla sekä kahvakuulalla.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10

11.10.2018 Kuntosalitreeni 4: Jaollinen treeni

Tehokas treeni jaloille, selälle tai rinta- hauis- ojentajalle, jossa mukana erikoistekniikoita.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10

25.10.2018 Kuntosalitreeni 5: Toiminnallinen treeni kuntosalilla

Toiminnallisessa harjoittelussa kehoa harjoitetaan erilaisin harjoituksin ja apuvälinein siten, että se toimisi arkielämän askareissa paremmin. Tunneilla käytetään useita eri välineitä, kuten kahvakuulia, kuntopalloa sekä tehdään monipuolisia kehonpainoharjoitteita kuten erilaisia kyykkyjä, punnerruksia sekä keskivartaloharjoitteita.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10

1.11.2018 Kuntosalitreeni 6: Toivekerta

Treenin teema valitaan ryhmäläisten toiveiden mukaan.

Paikka: Islon Kuntoklubi, Kalevankatu 10


Testaa kuntotasosi!

Lisäksi halukkaille pienryhmävalmennukseen osallistuville mahdollisuus testata kuntoaan Itä-Suomen Liikuntaopistolla tarjoushintaan!

Matalan kynnyksen testi: 30 €/ yksi testi 55 €/kaksi testiä.

  • Tanita- kehonkoostumusmittaus
  • Kestävyyskunnon mittaus Polar- testillä
  • Puristusvoiman mittaus
  • Vyötärönympärys

Polkupyöräergometritesti+ lihaskunto ja liikkuvuusmittaukset 60 €.

Tanita- kehonkoostumusmittaus 20 €.